Geen actuele reisinformatie op stations: NS zet extra personeel in

Vanwege een verstoring is er momenteel geen actuele reisinformatie op de stations. (Foto: Treinenweb/Clayweb)
Vanwege een verstoring is er momenteel geen actuele reisinformatie op de stations. (Foto: Treinenweb/Clayweb)

Reizigers op het spoor hebben maandagmiddag te maken met ernstige problemen rond de reisinformatie. Op veel stations tonen de digitale borden geen informatie of onjuiste gegevens, en ook de NS-app is niet actueel. Ook zouden er problemen zijn bij het in- en uitchecken.

Hoewel de NS-app technisch gezien nog werkt, kan nieuwe informatie over de dienstregeling niet worden ingeladen. Op stations blijven informatieschermen wit of geven zij verkeerde vertrektijden weer. Om reizigers toch zo goed mogelijk te informeren, heeft NS extra personeel ingezet om vragen te beantwoorden en passagiers naar de juiste trein te begeleiden.

Storing

De storing begon kort voor 13.00 uur. Wanneer de problemen volledig zijn verholpen, is op dit moment nog niet bekend. Volgens NS rijden de treinen vooralsnog wel volgens dienstregeling.

Storingen aan de reisplanner en stationsborden komen vaker voor. Afgelopen vrijdag vielen nog circa zeshonderd informatieborden uit door een technische storing, waardoor reizigers op meerdere stations geen inzicht hadden in de vertrektijden van hun trein.