Naar verwachting tot begin juni geen treinen tussen Maastricht en Luik vanwege wateroverlast

Een deel van het spoor tussen Luik en Eijsden moet nog vervangen worden na de wateroverlast van afgelopen week. (Foto: Google Streetview (Archief))
Een deel van het spoor tussen Luik en Eijsden moet nog vervangen worden na de wateroverlast van afgelopen week. (Foto: Google Streetview (Archief))

De herstelwerkzaamheden aan het spoor tussen Maastricht en Luik na de zware regenval van vorige week duren langer dan oorspronkelijk gepland. De NS verwacht dat er tot maandagochtend 3 juni geen treinverkeer mogelijk zal zijn tussen Maastricht Randwyck en het Belgische Visé.

Sinds zaterdagochtend rijden er geen treinen meer over dit traject, nadat delen van het spoor onder water waren komen te staan. Hierdoor spoelde ballast onder het spoor weg en raakten overwegen en seininstallaties beschadigd. Een woordvoerster van NS geeft aan dat aan de Nederlandse zijde van de grens alle schade inmiddels is hersteld, maar dat in België nog hele stukken spoor vervangen moet worden voordat er weer een trein kan rijden.

De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS zet stopbussen in tussen Maastricht, Maastricht Randwyck, Eijsden en Visé. Reizigers moeten volgens de NS rekening houden met een extra reistijd van minstens een half uur.