Mobiliteitsdienst Gaiyo breidt uit naar België

Mobiliteitsdienst Gaiyo breidt uit naar België. (Foto: Gaiyo)
Mobiliteitsdienst Gaiyo breidt uit naar België. (Foto: Gaiyo)

Gaiyo, een app waarmee reizigers toegang krijgen tot deelvervoer en openbaar vervoer, breidt haar diensten uit naar België. Ook Belgen kunnen nu via één app e-bikes, deelscooters, parkeermogelijkheden en openbaar vervoer boeken. Nederlanders kunnen ook in België reizen met dezelfde app.

Het Nederlandse bedrijf heeft twee nieuwe partners, Felyx en Greenwheels, toegevoegd om de deelmobiliteitsopties uit te breiden en de dekkingsgraad te vergroten. De uitbreiding richt zich in eerste instantie op particuliere gebruikers. Eigenaar Lucien Groenhuijzen van Gaiyo, reageert lovend over de stap over de landsgrenzen: "Met de uitbreiding naar België en de toevoeging van Felyx en Greenwheels als partners, zijn we weer een stap dichter bij het realiseren van ons doel om binnen 5 jaar een vermindering van 70.000 TON aan CO2-uitstoot te realiseren."

Uitbreiding naar België

Dat Gaiyo heeft gekozen voor België als de volgende stap in haar groeistrategie was voor de hand liggend. Groenhuijzen: "Doordat we buurlanden zijn kunnen we efficiënt opereren en hoogwaardige dienstverlening bieden aan beide landen. En zo geven we met Gaiyo onze gebruikers ook de mogelijkheid om zowel in Nederland als in België te reizen met flexibele en duurzame deelmobiliteit."

De uitbreiding naar de zuiderburen wordt versterkt door het feit dat veel mobiliteitspartners al actief zijn in België. Naast bestaande partners zoals TIER e-bikes, Cargoroo elektrische bakfietsen en ParkBee parking, heeft Gaiyo samenwerkingen aangegaan met lokale openbaar vervoer-partners, waaronder De Lijn in Vlaanderen. De samenwerkingen met Felyx en Greenwheels zijn in september in Nederland gestart en Felyx zal binnenkort ook beschikbaar zijn in België

Groei van Gaiyo

Gaiyo is de afgelopen jaren sterk gegroeid en is in 2022 hard gegroeid in de Nederlandse consumentenmarkt. Afgelopen jaar nam het bedrijf Mobility Mixx over om nog beter zakelijke klanten te kunnen bedienen en het dienstenaanbod uit te breiden, waaronder reizen met OV-chipkaarten, tanken, laden van elektronische voertuigen, mobiliteitsbudgetbeheer en de registratie van CO2-uitstoot van medewerkers. 

Werknemers kunnen alle mobiliteit regelen via één app, één account, om deelvervoer te plannen, te boeken en betalen zowel voor hun zakelijk- als privévervoer. De werkgever kan via de Gaiyo Business portal alle mobiliteit van de medewerkers beheren, en ontvangt daar de overzichten en facturen.