NS brengt tijdschrift SPOOR nu ook digitaal uit

De mondkapjesverplichting is vanaf vandaag versoepeld (Foto: NS)
De mondkapjesverplichting is vanaf vandaag versoepeld (Foto: NS)

Sinds afgelopen week heeft de NS een digitale editie van het magazine SPOOR gelanceerd. Het magazine valt al bijna twintig jaar elk kwartaal bij NS-abonnementhouders op de deurmat. Maar nu is er ook een digitale versie van.

De digitale septembereditie van SPOOR is uitgebreider dan de printversie. Zo zijn de artikelen langer, komen interviews tot leven door video’s en versterken animaties verhalen. In deze editie is het voorwoord geschreven door toekomstig president-directeur Marjan Rintel, is meer te lezen over reizen in coronatijd, staan de steden Nijmegen en Groningen centraal voor een stedentrip en neemt boswachter Marieke Schatteleijn de lezer mee op pad.

Digitale versie

Het idee om een digitale SPOOR-editie te maken, speelde al een poosje maar is door de coronatijd versneld. Bij een digitale versie, met een kortere doorlooptijd, is het mogelijk om beter in te haken op de actualiteit. Of SPOOR digitaal blijft, is nog onbekend. NS evalueert de waardering en het bereik van zowel de digitale als de print versie. Het digitale tijdschrift hier hier te vinden voor alle liefhebbers, waarvan ook mensen zonder NS-abonnement.

Over SPOOR

Het tijdschrift SPOOR is het magazine voor vaste reizigers van NS en heeft een oplage van 1,2 miljoen exemplaren per kwartaal. Met het magazine wil NS reizigers inspireren en informeren over nieuwe producten, diensten en exclusieve aanbiedingen. Het magazine wordt gemaakt door medewerkers van NS in samenwerking met content- en marketingbureau MPG.