Duitse nieuwe vervoerder Go Ahead kan eind 2021 van start

De nieuwe Flirt-trein voor Go Ahead, gebouwd door Stadler (Foto: Stadler)
De nieuwe Flirt-trein voor Go Ahead, gebouwd door Stadler (Foto: Stadler)

De plannen zijn rond: De Duitse vervoerder Go Ahead kan in 2021 het spoor op. Het Beierse Ministerie van Transport heeft  een vergunning aan het spoorwegvervoersbedrijf verleend om reizigersvervoer te mogen onderhouden.

Zoals het bedrijf meldt, is er nu een exploitatievergunning beschikbaar waarmee Go Ahead Bayern als spoorwegmaatschappij kan opereren en treinen kan exploiteren. "Met deze licentie is weer een zeer belangrijke stap gezet", zei Bastian Goßner, commercieel manager van Go-Ahead Bayern. Hij heeft er vertrouwen in dat 'de reizigers en de regio' vanaf eind volgend jaar 'veilig, betrouwbaar en comfortabel spoorvervoer' kunnen worden aangeboden.

Overname BEG door Go Ahead

Vanaf december 2021 neemt Go-Ahead Bayern de treinactiviteiten over van München via Memmingen naar Lindau namens de Beierse Spoorwegmaatschappij (BEG) en het Ministerie van Transport van Baden-Württemberg.

Een jaar later wordt het netwerk uitgebreid met de routes van Augsburg naar München, Ulm, Donauwörth en verder naar Aalen en Würzburg.Het bedrijf heeft ongeveer 400 medewerkers nodig om te kunnen draaien.