Rover: Teleurgesteld om ontbreken van kaartautomaat voor Deutsche Bahn

Belangenorganisatie Rover heeft teleurgesteld gereageerd omdat op het vernieuwde station in Heerlen geen ticketbalie en geen kaartautomaat voor de Deutsche Bahn meer aanwezig zijn.

Volgens de voorzitter van Rover-Limburg, Kees Braam, zijn deze diensten onmisbaar voor reizigers. Hierdoor wordt het voor reizigers lastiger om een ticket voor de Deutsche Bahn te krijgen.

Verbouwing

Voorheen had Heerlen nog een kaartautomaat voor tickets voor de Deutsche Bahn, echter is deze na de verbouwing van het station verdwenen. Mensen die naar Duitsland willen reizen kunnen voor de meest gebruikte bestemmingen nog kaartjes kopen bij de automaten van Arriva en NS. Voor minder gebruikte bestemmingen moeten reizigers nu via het internet of het Arriva-loket op het busstation tickets kopen.

Station Heerlen heeft nog wel een informatiebalie in het midden van de stationshal, echter is deze enkel alleen bedoeld voor informatie, en niet voor speciale services.

Foto: Treinenweb
Station Heerlen net voor de opening. Inmiddels zijn de bouwhekken verwijderd. (Foto: Treinenweb)