Officiële opening busstation Groningen
Vanaf zondag 28 juni kunnen reizigers op station Groningen gebruikmaken van het nieuwe busstation aan de zuidzijde van het spoor. De eerste bussen rijden dan via de gloednieuwe busonderdoorgang het station binnen. Een dag eerder, op zaterdag 27 juni, wordt het nieuwe OV-knooppunt feestelijk geopend voor publiek.
Tijdens de opening op 27 juni, tussen 11.00 en 14.00 uur, kunnen bezoekers het nieuwe busstation bekijken en zelfs, enkel op deze dag, door de busonderdoorgang lopen. Het programma bestaat verder uit muziek, foodtrucks, steltenlopers, knutselen voor kinderen en er zijn breakdance workshops, en bezoekers mogen hun skates meenemen om over het nieuwe asfalt te rijden.