Locomore terug op de rails als LEO Express

Het bleek voor Locomore moeilijker te zijn dan gedacht: het opzetten van een succesvolle rendabele treinverbinding. In december vorig jaar startte Locomore met een trein Berlijn – Stuttgart, maar al in mei raakte de trein-startup in de financiële problemen. Na een faillissement maakt nu vervoersbedrijf LEO Express een doorstart met Locomore, waarbij ze samenwerken met Flixbus.

De treinkaartjes voor de treindienst worden verkocht via Flixbus. Een treinkaartje Stuttgart – Berlijn is beschikbaar vanaf 9,90. Korte routes zullen er al treinkaartjes zijn vanaf € 5. André Schwämmlein, FlixBus-oprichter en Managing Director: “FlixBus is inmiddels een internationaal bekend merk. In de laatste jaren hebben we bewezen, dat mobiliteit niet duur hoeft te zijn als men de juiste bezettingsgraad bereikt. We zijn ervan overtuigd dat we via het FlixBus-platform het nodige aantal aan klanten zullen winnen om een langdurig aanbod mogelijk te maken. Tegelijkertijd profiteren we door intermodale integratie in ons busnetwerk van nieuwe klantgroepen voor de FlixBussen.”

Sinds 2015 werkt FlixBus in Tsjechië met de privé-vervoerder LEO Express samen. Peter Köhler, CEO van LEO Express: “We geloven in het product Locomore. Samen met FlixBus willen wij twee langdurige en duurzame vervoersmiddelen multimodaal verbinden.”  Ook in Oostenrijk cross-linkt FlixBus haar buslijnen sinds 2013 succesvol met de private treinvervoerder WESTbahn.

Deze samenwerkingen met de spoorwegen bundelt het bedrijf nu in de nieuw opgerichte onderneming FlixTrain GmbH. André Schwämmlein: “Intermodale concepten zoals de combinatie van bus en trein werkt nu al goed in andere landen.” Daarmee wordt Flixbus een steeds grotere concurrent voor Deutsche Bahn. Deutsche Bahn biedt overigens ook een intermodaal concept aan, waarbij de Intercity Bus de trein aanvult.

Foto: Treinenweb
Foto: Treinenweb

Bron: Treinreiziger