Storing zorgde voor verkeerde informatie op informatieborden
Door een storing in de software kon NS woensdagmorgen geen actuele reisinformatie geven op de borden op de stations. Ook was de informatie via de reisplanner via de app en de website niet actueel. Aan het einde van de ochtendspits kon de NS melden dat de storing weer voorbij was, en dat de meeste informatie op dat moment weer juist was.
"Verwerken van actuele wijzigingen gaat steeds beter. Houd nog wel rekening met incidenteel onjuiste informatie", liet de NS omstreeks 9 uur op Twitter weten dat 95% van de informatie klopt.
De storing in de software van de reisinformatie is inmiddels opgelost. Verwerken van actuele wijzigingen gaat steeds beter. Houd nog wel rekening met incidenteel onjuiste informatie. 95% van de informatie is juist.
— NS online (@NS_online) December 4, 2019
Reizigers uit het hele land hebben deze ochtend via onder meer Twitter gemeld dat er nog sprake was van foutieve informatie op de informatieborden boven de perrons. In de loop van de ochtend liet de NS weten dat alle informatie binnen enkele uren weer correct moet zijn.
Foto: Rob Dammers