Storing trof dinsdagmiddag incheckpaaltjes van NS

Door een storing in de software van de in- en uitcheckpalen van de NS konden veel treinreizigers dinsdag een uur lang niet in- en uitchecken. De verstoring trof een deel van de zuiltjes van de NS over het hele land.

Vanwege de storing gaven de zuiltjes niet de juiste informatie op het display. Hierop heeft de NS besloten om de zuiltjes tijdelijk uit te schakelen. De storing duurde van 14:45 tot 15:45 toen meldde de NS dat de storing weer voorbij was en werden de in- en uitcheckzuiltjes weer opgestart. De verstoring zou volgens de NS maar 5% van de zuilen hebben getroffen en trof niet de OV-chipkaart poortjes. Reizigers hebben laten weten dat de problemen onder meer in Assen, Almelo, Hilversum Media Park, Weert speelden.

NS personeel is tijdens de storing in kennis gesteld zodat reizigers geinformeerd konden worden. De reizigers kunnen hun extra gemaakte kosten weer terugkrijgen via de NS klantenservice of via een speciale restitutiewebsite.

Volgens de NOS zouden de paaltjes buiten werking geraakt zijn door een softwareupdate die de overgang van de zomer- naar de wintertijd moet regelen. Veel reizigers hebben op de sociale media laten weten dat ze problemen hadden met in- en uitchecken.

Foto: Treinenweb
Foto: Treinenweb