ODEG haalt LINT-treinstellen buiten dienst vanwege technische problemen
De Duitse vervoerder ODEG haalt haar nieuwe acht LINT-treinen van Alstom van de baan vanwege aanhoudende technische defecten. De vervoerder heeft de treinstellen acht weken in dienst gehad. De reden om de treinstellen van de baan te halen is te wijtten aan herhaaldelijke kwaliteitsgebreken sinds het begin van de dienst. Dat heeft RailColor News bekend gemaakt.
Vooral op de RB33-, RB37- en RB51-lijnen zijn er de afgelopen weken herhaaldelijk uitvallende treinen geweest vanwege voertuigdefecten. "Vanuit het oogpunt van ODEG was de naleving door Alstom van de garanties voor de nieuwe LINT54's onder garantie onvoldoende en onbevredigend. Om deze reden brengt de ODEG de Stadler GTW dieseltreinen terug in dienst die vervangen werden door de LINT-treinstellen. ODEG zorgt ervoor dat er nauw wordt afgestemd en samengewerkt met de OV-autoriteit VBB en Alstom om tot een oplossing te komen.", meldt de ODEG.
Voordat ze werden ingezet, werden de treinen overgebracht naar een onderhoudsbedrijf van ODEG. Hier vond de technische keuring van de nieuwe voertuigen plaats.
De ODEG heeft de beschikking over een gevarieerde vloot aan treinstellen, waaronder: 29 Siemens Desiro HC, 7 Siemens Desiro ML, 6 Siemens Desiro, 16 Siemens RegioShuttle RS1, 8 Alstom Coradia Lint-54, 16 Stadler KISS.