NS schrijft per abuis NS-flex abonnementskosten dubbel af

De NS heeft per ongeluk de maandelijkse betaling van klanten met een NS Flex-abonnement twee keer afgeschreven. De foute afschrijving vond plaats bij 23.000 klanten. Zij hebben inmiddels bericht van de NS gehad krijgen het ten onrechte afgeschreven bedrag weer teruggestort

De getroffen klanten moeten tot enkele dagen wachten tot het ten onrechte afgeschreven bedrag weer op hun rekening staat. Woordvoerder Hessel Koster zegt dat klanten het bedrag ook sneller terug kunnen krijgen door dit via hun bank handmatig kunnen laten terugboeken.

Problemen 'Mijn NS'

De NS heeft de afgelopen tijd ook diverse klachten gekregen over problemen in de online omgeving van Mijn NS. Hierdoor kunnen reizigers niet inloggen of bepaalde functies gebruiken. "Denk bijvoorbeeld aan het inzien van reisgegevens en het wijzigen of aanvragen van een abonnement", laat Koster weten

Hij legt uit dat het probleem inmiddels bekend is, en dat zowel het particuliere als het zakelijke gedeelte de afgelopen tijd niet stabiel is geweest. De NS houdt er platform de komende tijd in de gaten, maar het is volgens Koster nog "te vroeg om de belofte te doen dat de problemen helemaal zijn opgelost".

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay