Nu ook Zonetaxi bestellen en OV-fiets-checken in NS Xtra app

Vanaf vandaag heeft de NS een nieuwe update uitgebracht van zijn NS Xtra app voor Android en Apple's iOS. In deze update zijn twee nieuwe mogelijkheden geïntroduceerd. Zo kunnen reizigers een Zonetaxi bestellen en kunnen ze het aantal beschikbare OV-fietsen op een station opvragen, wat tevens één van de meest gevraagde toevoegingen is.

Zonetaxi

Reizigers kunnen via het hoofdmenu van de vernieuwde reisplanner-app tot dertig minuten voor aanvang van de rit een NS Zonetaxi bestellen. De app toont dan meteen de ritprijs, zodat reizigers niet voor verrassingen komen te staan. NS Zonetaxi is beschikbaar op meer dan 130 stations en kent vaste prijzen. Voor die prijs kunnen drie extra personen mee. Contant geld is niet nodig: de reiziger betaalt achteraf via automatische incasso. Een NS Zonetaxi bestellen is mogelijk nadat de reiziger zich eenmalig gratis heeft geregistreerd – ook dat kan via de Reisplanner Xtra-app van NS.

OV-fiets checker

Reizigers vragen er geregeld om: inzicht in het aantal beschikbare OV-fietsen. Op piekmomenten kan het immers wel eens voorkomen dat reizigers misgrijpen. Daarom beschikt de nieuwe reisplanner-app over een OV-fiets-checker. Piero Witmer, bij NS verantwoordelijk voor de OV-fiets: “Met de OV-fiets-checker kunnen reizigers een afweging maken hoe zij het laatste stukje van hun reis afleggen. Er kunnen nog kinderziektes optreden: In de 250 stallingen moeten ze wellicht nog wennen aan de nieuwe dienst. Mocht het aantal aanwezige OV-fietsen niet overeenkomen met de checker, dan kan de reiziger dat met een feedback-knop aangeven en onderneemt de NS daar direct actie op.

Om het aanbod van de OV-fietsen te vergroten heeft de NS eerder deze maand aangekondigd om 1000 nieuwe OV-fietsen in de stallingen te plaatsen.


Foto: Nederlandse Spoorwegen

Bron: Nederlandse Spoorwegen